We hebben enkele prijsvoorbeelden uitgewerkt op basis van eerdere projecten. Laat even je e-mailadres achter en je krijgt de link meteen in je mailbox.
Een vraag zoals ‘Wat is de kostprijs voor het tekenen van een kaart van Europa?’ is hetzelfde als vragen aan de garagist wat een auto kost. Die laatste gaat jou eerst vragen welke opties je allemaal nodig hebt: welke motor? Handgeschakeld of automatisch? Elektrisch of benzine? enz…
Bij het tekenwerk dat wij aanbieden is het net zo. Een kaart van Europa kan gaan van eenvoudig (bvb. zonder rivieren en enkel de hoofdsteden aangeduid) tot super gedetailleerd (alle gemeentegrenzen, 100den plaatsnamen, rivieren tot op beekniveau, …). Misschien is er ook wel handwerk nodig om bepaalde data te verwerken. Misschien moeten we zelf op zoek naar de juiste databronnen enz…
Tenzij we werken in regie, start ieder project met gedetailleerde inschatting van wat er concreet moet gebeuren. Wij zullen jou alle vragen stellen die nodig zijn om tot een duidelijk zicht op het project te komen. Pas dan kunnen wij je een prijs en timing voorstellen. Uiteindelijk is het dan aan jou om te bepalen of je het project wilt opstarten of niet.
Onze vaste prijzen geven wij altijd inclusief ‘normale’ verbeteringen. Tenzij jij het anders wenst natuurlijk.
Bijna iedere opdracht/­kaart/­tekening heeft na een eerste proef verbeteringen nodig. Gebaseerd op onze jarenlange ervaring maken wij een min of meer correcte inschatting van het werkvolume dat in deze verbeterrondes kruipt. Deze inschatting gebeurt op basis van het type werk en de complexiteit ervan en zal dus variëren.
We zetten geen limiet op het aantal proefrondes. Wat nodig is om het werk net zo te krijgen zoals jij het wilt, is gewoon nodig.
Met een echte vaste prijs, inclusief verbeteringen, weet jij meteen volledig waar je aan toe bent. Geen verrassingen dus.
Oh ja, verbeteringen die ‘normaal’ zijn, zijn haast alle verbeteringen. Het gebeurt uiterst zelden dat we hier moeten bijsturen. Een kaart van Japan die er plots eentje moet zijn van Zwitserland is zo’n moment dat we zouden bijsturen 😉
Na ruim 35 jaar ervaring zitten wij nog steeds fris en hebben we volop zin om aan de slag te gaan voor jouw project.
Ooit gestart met CorelDRAW 3.0 zijn we door de jaren heen meegegroeid met de markt en gebruiken we nu tools als Adobe Illustrator/Photoshop, Procreate, Mapublisher, QGis en zoveel meer.
De mogelijkheden van generatieve AI houden we nauwgezet in de gaten en gebruiken we reeds waar het een meerwaarde is.
Doorheen de jaren hebben wij het genoegen gehad te mogen werken aan diverse soorten projecten. Of het nu groot of klein is. Wij kunnen ermee aan de slag.
Wij spreken vloeiend Nederlands, Frans en Engels.
In elk van deze 3 deze talen hebben wij al diverse projecten uitgevoerd en een professioneel resultaat opgeleverd.
Bij ons geen gedoe met speciale GIS-software die je achteraf zelf nog moeilijk kan bewerken zonder die belangrijke georeferentie te verliezen.
Wij leveren onze kaarten gewoon op in de meest recente versie van Adobe Illustrator. Onze bestanden zijn volledig open, bevatten verschillende lagen en zijn volledig bewerkbaar in Adobe Illustrator.
Het liefst werken we met native Adobe Illustrator PDF-bestanden. Deze bestanden kunnen eenvoudig rechtstreeks gebruikt worden door het prepressteam. PDF-bestanden kunnen ook eenvoudig geopend worden door andere medewerkers zoals de auteurs. En last but not least, in PDF-bestanden kan iedereen opmerkingen toevoegen zodat we snel met je feedback aan de slag kunnen.
Uiteraard staan we volledig open voor jouw werkwijze. Geen enkel probleem als jij het liever anders aanpakt.
Als partner in diverse grote projecten weten wij maar al te goed hoe complex zo’n project kan zijn.
Verschillende stakeholders en medewerkers moeten allemaal op 1 lijn gezet worden. Dan is er nog de communicatie met de ‘tekenaar’, waarmee alle opdrachten op een volledige en duidelijke wijze moeten gecommuniceerd worden. Niet alleen die opdrachten, maar ook de diverse verbeterrondes maken het soms een onoverzichtelijk geheel.
Bij grotere projecten gaan wij je voorstellen om verder te gaan dan de mailbox voor de projectcommunicatie. In het systeem dat wij gebruken is elke tekening een aparte taak die diverse statussen kan krijgen, bvb. klaar voor productie, in productie, verbeteringen nodig, verduidelijking nodig, drukklaar enz… Bij iedere taak is er ruimte om te communiceren en vragen te stellen.
Via dit project managementsysteem kan je op een willekeurig moment inloggen en meteen volledig mee zijn met de toestand van het project in zijn geheel.
Wij stellen dit systeem voor als optie om je project aan te pakken, het is zeker geen verplichting. Jullie voorkeur naar werkwijze bepaalt uiteindelijk hoe het project concreet zal verlopen.
Als jouw project het vereist kunnen we bespreken wat nodig is om de deadlines te halen.
Wij zijn open in onze communicatie en zorgen ervoor dat je een juiste verwachting hebt naar oplevertermijn.
Hoewel wij niet kunnen toveren en geen atlas op een week klaarstomen, zijn we er toch trots op dat we altijd stipt zijn met de afgesproken termijnen en deadlines.